Kisah Benar: Kenapa 'Ali' Berhenti Jadi Lembu Kena Cucuk Hidung...
Dulu Ali suka follow signal sifu-sifu trading ni. Ada yang bagi setup kononnya suruh "Full Margin" tapi setup kelaut. Ada yang ajak entry, tapi lepas dah jauh floating baru betulkan ayat... "Kononnya entry ni santai-santai je dulu." Eleh, masa bagi setup tu takde pulak cakap gitu awal-awal!
Ada yang claim setup dia "Zero Float" tapi bila kita dah entry, main senaman jantung la pulak. Last-last kita terciduk selepas sekian lama menahan debar. Ada yang bagi setup suruh entry, tapi dah floating lebih 100 pips pun masih lagi ajak hold. Dorang tak tahu ke yang akaun Ali ni dah MC? Dorang tu akaun besar takpe la, apa ada hal.
Ali fed up dengan sifu-sifu ni, dia beralih pulak kepada indicator berbayar. Indicator ni pulak, lepas market dah gerak jauh baru bagi signal. Nampak 3 batang bullish candle pacak naik, terus keluar signal BUY. Bila Ali entry Buy je, time tu jugak market junam ke bawah laju macam air terjun. Hmm... tu la padahnya bila guna indicator cap ayam.
Titik Perubahan Ali...
Sampai la satu masa, Ali sedar satu perkara yang mengubah perjalanan tradingnya 360 darjah. Macam mana sifu-sifu trading ni masih boleh profit walaupun dorang sendiri pun bukannya pandai mana pun trade?
Rupanya, ada satu benda yang ramai sifu rahsiakan, iaitu: MODAL.
Realitinya, dengan modal yang besar, trader yang tak berapa pandai pun boleh survive dan profit. Kenapa? Sebab margin dorang kebal. Emosi dorang tenang. Tapi macam mana nak ada modal kalau gaji pun cukup-cukup makan?
Nanti dulu. Ali juga terjumpa satu "Hidden Gem" dalam trading. Macam mana kalau modal trading yang dah cukup "sedap" (hasil kumpul dari sistem affiliate yang lumayan), digabungkan dengan Zon Sharp Entry?
Ali dah jumpa sistem yang bijak detect kawasan-kawasan jerung besar letak order. Sistem yang auto-lukis di chart. Tak payah mengadap laptop. Sekarang, Ali cuma tunggu phone bunyi "TING!". Masa tengah meeting kat ofis, atau masa tengah "membuang" kat toilet pun, dia buka phone, nampak harga masuk Zon Jerung, pap! Dia entry. Emosi tenang, profit lebat.
Ali dari Johor
baru sahaja membeli Smart Jerung Tracker.
2 minit lalu